Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
QUARANTINE BLOCK - 5e
4 mai 2020

ALLOWED or not ALLOWED

Hello!

 

How are you?

 

To start work this week, a bit of recap (possibly).

 

L'impératif

 

L'impératif sert à donner un conseil, un ordre, une instruction...

 

Ex: Lisez mes articles! = Read my blogposts !

 

Il se construit en utilisant, SEULEMENT, la base verbale du verbe (le radical du verbe / Le verbe sans terminaison).

 

C'est possiblement le temps le plus simple de la langue anglaise. Concrètement, il faut chercher un verbe anglais dans le dictionnaire, y rajouter un point d'exclamation à la fin et y mettre le ton (si vous l'utilisez à l'oral) et VOILA, vous avez fait une phrase à l'impératif! Merveilleux!

 

Ex: Walk! Breathe! Listen! Sleep! Stop!!!

 

Now... I'm asking you a bit more.

 

Ex: 1 – Read the sentences and transform them into orders, advice or instructions.

(Concrètement, il vous faut trouver le verbe (l'action/activité) dans la phrase et parfois rajouter deux trois autres mots si nécessaire à la compréhension de la phrase.)

Ex: Eating everyday is vital. > Eat! OU It is nice to do your English homework. > Do your homework!

 

1. It is important to wash your hands. > ____________________________________________

2. Reading Miss Leon's blogposts is so so necessary. > ________________________________

3. I think you should drive slower. > _______________________________________________

4. You must stop talking. > ______________________________________________________

5. You are allowed to sing! > _____________________________________________________

 

Et la version négative, dans tout ça?

Tout aussi simple!

 

On rajoute “DON'T” devant le verbe.

Eat >> DON'T eat!

 

Easy Peasy Lemon Squeezy!

 

Now, now... Have a look :

 

interdiction

On this picture, there are many (plusieurs) things you are allowed to do and others (autres) you are not allowed to do.

 

To be allowed to = être autorisé à... Cette expression est toujours suivie de la BASE VERBALE. Pas de terminaison.

 

Ex: 2 – Organise the symbols in the right categories.

Duck / video games / high heels (talons aiguilles) / fire / wifi / dog / underpants (sous-vêtements) / telephone / feather (plume) / dive (plonger / sneakers (basket) / mike (micro) / walk (marcher) / selfie-stick

 

I am allowed to.....

I am not allowed to....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ex: 3 – Write ORIGINAL sentences using the symbols above (au dessus) to say what you are allowed or not allowed to do. (Au minimum 5 phrases!)

Ex: Duck – You are not allowed to bring a duck to school. OU High heels – You are not allowed to wear high heels in a swimming pool.

 

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________


 

Here is the Quizinière link: https://www.quiziniere.com/#/Exercice/47ARO2

QR code1

 

And I guess, that is the end.

 

Have a great week.

 

Wash your hands!

Stay home!

Be nice to people!

 

Miss L

Publicité
Publicité
Commentaires
QUARANTINE BLOCK - 5e
Publicité
CLASSE VIRTUELLE
VENDREDI - 15h/16h

Archives
Publicité